Startsystem: Elstart

Vikt i KG: L 236, X 241

Motortyp: DOHC, 16 vent

Bränslesystem: Multi Point Elektronisk Bränsleinsprutning / Lean Burn

Antal cylindrar: 4

Slagvolym cm³: 2867

Maxeffekt KW: 147

Rek. fullgasvarvtal rpm: 5500-6100

Manövrering: Reglagebox

Choke: –

Oljevolym: 8L

Bränsletank: –

Tändsystem: Heltransistorerat

Generator: 12V 44A

Upphägning: Gummiupphägning

Trimlägen: Power trim och tilt

Utväxling: 2,50:1

Växellägen: F-N-R Drive-by-wire

Avgasutsläpp: Genom popeller

Rek. propeller: 17″-27,5″

Suzuki DF200APL

DF200AP

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a DF200AP

DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.


DF200AP erbjuder
ännu mer

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.


Imponerade siffror

  • 2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
  • 226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
  • Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
  • Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.

Från 247 900:-