Startsystem: Elstart

Vikt i KG: L 104

Motortyp: DOHC, 12 vent

Bränslesystem: Multi Point Elektronisk Bränsleinsprutning / Lean Burn

Antal cylindrar: 3

Slagvolym cm³: 941

Maxeffekt KW: 44,1

Rek. fullgasvarvtal rpm: 5300-6300

Manövrering: Reglagebox

Choke: –

Oljevolym: 2,7L

Bränsletank: –

Tändsystem: Heltransistorerat

Generator: 12V 19A

Upphägning: Gummiupphägning

Trimlägen: Power trim och tilt

Utväxling: 2.27:1

Växellägen: F-N-R

Avgasutsläpp: Genom popeller

Rek. propeller: 9″-17″

Suzuki DF60A

DF60A

Motorn använder Suzukis ”Lean Burn”teknologi för magrare bränsleblandning, vilket medför stora fördelar när det gäller ren bränsleekonomi och prestanda. Tillsammans med den kompakta konstruktionen är DF60A idealisk för många olika båttyper

Kompakt
Suzukis ingenjörer är kända för att ha konstruerat några av de mest kompakta fyrtaktarna i sina respektive klasser. Med DF90, DF80, DF70 och nya DF60 började de om och designade varje del och varje komponent från början. Därmed drog de nytta av den kunskap och de tekniska framsteg som har tillkommit under det sista årtiondet och skapade ändå lättare, än mer kompakta utombordare.

Lean Burn kontrollsystem
För att dra så mycket nytta som möjligt av varje droppe bränsle utvecklade Suzukis ingenjörer det så kallade LeanBurn systemet, som låter motorn arbeta med en magrare eller en tunnare bränsleblandning. Systemet kontrollerar luft/bränsle blandningen genom att förutsäga bränslebehovet med ledning av driftförhållanden. Systemet ger fördel över ett brett arbetsområde med tydliga besparingar från lågvarv till marschfart.

Tiltbegränsare
DF60 är utrustade med ett system som begränsar riggvinkeln och förhindrar att båten skadas vid upptippning av motorn. Systemet omfattar en riggvinkelsensor som är tiltbegränsare
och trimsändare i ett. Den använder sig av en begränsare som konstant känner av motorns riggvinkel. Det gör att motorn kan användas på nästan vilken båttyp som helst.

Från 97 500:-